Today
Meer leads voor de business


Uitdaging en opdracht
Today is een branding bureau gevestigd in Utrecht, dat merken creëert die klaar zijn voor de toekomst. Hun motto is "We create Bright Brands." Onder hun opdrachtgevers bevinden zich grote namen zoals Rabobank, Albron, Grafisch Lyceum Utrecht, de provincie Utrecht en de Rijksoverheid. Na een succesvolle herpositionering en de lancering van een nieuwe website, was Today klaar voor de volgende stap: het actief voeren van een campagne om nieuwe zakelijke klanten aan te trekken.
​
Voor deze uitdaging koos Today voor de expertise van Marynade om een leadgeneratiecampagne te ontwikkelen. De opdracht luidde als volgt: Ontwikkel een strategie en een campagneconcept om meer kwalitatieve leads aan te trekken voor de business van Today.
​
Aanpak en resultaat
Na een kort onderzoek met interviews en deskresearch ontwikkelde Marynade een leadgeneratie strategie voor Today gebaseerd op alle doelgroepen rondom Today. Van prospects tot leads en van bestaande klanten tot medewerkers. Door iedereen te betrekken bij de ambities van Today is het effect maximaal en duurzaam.
​
Met de campagne 'Branding a Brighter Future' werd voor elke doelgroep een eigen benadering ontwikkeld, met als rode draad: de Bright Check. Dit is een korte test op basis van verschillende criteria om te bepalen of een merk al Bright, oftewel toekomstbestendig, is. Denk hierbij aan onderwerpen zoals duurzaamheid, inclusiviteit en digitale toegankelijkheid. Today was erg blij met de strategie en het concept van deze campagne. Inmiddels staat de Bright Check online, zie www.today.nl.
​
Branding a Brighter Future
Voor de campagne 'Branding a Bright Future' bedacht ik de Bright Check en schreef daar de onderstaande pitch en body copy voor. De Bright Check is er voor marketeers en communicatie professionals om na te gaan of hun merk al of nog toekomstbestendig is.

