top of page
Logo Marynade_kleur_met pay-off_ website RGB.png

Voetbalvereniging PVCV in Vleuten

Binnen 1 seizoen 100+ nieuwe vrijwilligers

Uitdaging en vraag

Met meer dan 90 jaar aan geschiedenis heeft PVCV zich ontwikkeld tot één van de grootste amateurvoetbalverenigingen in Nederland. Met bijna 2.000 leden, meer dan 1.130 wedstrijden per seizoen en wekelijks zo'n 250 trainingen, staat PVCV synoniem voor passie, plezier en prestaties op het voetbalveld.

​

Echter, het succes van PVCV rust niet alleen op het talent en de inzet van spelers, maar evengoed op de onschatbare bijdrage van vrijwilligers. Om 'meer dan een club' te blijven, is er een nieuwe generatie vrijwilligers nodig. Mensen die bereid zijn om hun steentje bij te dragen en om samen te bouwen aan een bloeiende toekomst. 

​

De vraag van het bestuur van PVCV was: 

  • Organiseer een commissie die zich richt op het werven en organiseren van vrijwilligers en activiteiten binnen PVCV. 

  • Lanceer een campagne om nieuwe vrijwilligers te werven. 

  • Verspreid de boodschap van de commissie en de noodzaak van vrijwilligers binnen PVCV onder nieuwe en bestaande leden. 

Aanpak en resultaat

Met twee zoons in de selectie, die vier keer per week voetballen, besloot ik me in juni 2023 als vrijwilliger bij PVCV aan te melden. Rond die tijd werd ook de vrijwilligerscommissie opgericht. Vanwege de ambitieuze doelen, communicatiebehoeften en mijn brede netwerk binnen de club, sloot ik me aan. 

​

Samen met de commissie stelden we het doel om in het seizoen 2023/2024 meer dan 100 nieuwe vrijwilligers aan te trekken. Hiervoor introduceerden we de PVCV Flexpool, een appgroep voor betrokkenen die af en toe tijd hebben voor een activiteit.

​

Om de Flexpool te promoten, ontwikkelde ik de #ikgeefompeef-campagne via verschillende kanalen. Dit resulteerde in 50 nieuwe vrijwilligers, gevolgd door een vrijwilligersmarkt op 16 maart, waar we mensen persoonlijk benaderden.

​

Tegen het einde van het seizoen 2023/2024 hebben we inmiddels 100+ vrijwilligers in de Flexpool app en worden veel belangrijke taken binnen PVCV (structureel) opgepakt.

Wervingscampagne #ikgeefompeef 

Om de Flexpool App en de behoefte aan nieuwe vrijwilligers te promoten, ontwikkelden we als vrijwilligerscommissie de #ikgeefompeef campagne (Peef is een geuzennaam voor PVCV). De campagne bestond uit posters en bierviltjes in de kantine, toiletreclame, ansichtkaarten voor een persoonlijke uitnodiging en social media posts. Alle communicatie rondom vrijwilligers binnen PVCV -draagt nu altijd deze hashtag, waardoor er meer zichtbaarheid en herkenbaarheid is van én voor vrijwilligers. 

Quote 1 socials PVCV.png
a46d1460-3003-4011-b909-d55ef1d4e58b.jpeg
MarloesNiemeijerFotografie-46_websize_edited.jpg

Druipt de smaak nog niet van jouw marketing af? 
 

Mis je de juiste ingrediënten voor succes? Ik mix strategie, creativiteit en een vleugje pit tot een onweerstaanbaar recept voor jouw merk. Zo wordt marketing de versneller van jouw commerciële resultaten.

© 2024 | Marynade

Logo Marynade_kleur diap_met pay-off_RGB.png
bottom of page