Keijer & Rademakers Advies
Een nieuwe financiële propositie


Uitdaging en opdracht
Keijer en Rademakers Advies, ook bekend als KR Advies, is een toonaangevend bureau voor financiële planning en uitvoering. Hun focus ligt op het bevorderen van financiële stabiliteit en groei voor zowel particulieren als ondernemers.
Door het afnemen van het aantal hypotheekaanvragen werd KR Advies geconfronteerd met de uitdaging om een nieuwe inkomstenbron te ontwikkelen op basis van hun bestaande expertise. Het doel was om meer klanten aan te trekken voor hun doorlopend financieel advies, genaamd de Update Service, en zo ook voormalige hypotheekklanten blijvend te ondersteunen.
Marynade kreeg de opdracht om een vernieuwde propositie en campagne te ontwikkelen ter vervanging van de Update Service. Deze nieuwe dienst moest niet alleen commercieel aantrekkelijker zijn voor klanten, maar ook het afnemende aantal hypotheken compenseren.
Aanpak en resultaat
Marynade begon met het verzamelen van alle informatie en wensen bij alle partners van KR Advies. Hieruit bleek dat hoewel de Update Service op zichzelf goed functioneert, het nodig was om het een frisse uitstraling te geven om beter begrepen en gepromoot te kunnen worden.
​
In samenwerking met Claudia de Haas van Haasdesign ontwikkelde Marynade een nieuwe naam, pitch, body copy, brochure en activatiecampagne voor het vernieuwde financieel advies van KR Advies: Financieel Voorwaarts. Deze dienst biedt dé oplossing voor wie zijn ambities en dromen wil realiseren en toch rustig wil slapen.
​
De eerste reacties en resultaten op Financieel Voorwaarts zijn buitengewoon positief. Dit heeft geleid tot het besluit om Financieel Voorwaarts niet alleen als een dienst te handhaven, maar als een volwaardig merk te lanceren. De voorbereidingen hiervoor zijn in volle gang en de lancering staat gepland voor het derde kwartaal van 2024.
Activatiecampagne Financieel Voorwaarts
De eerste prioriteit was het behouden en verlengen van de doorlopende financiële dienstverlening bij bestaande klanten van KR Advies. Hiervoor ontwikkelden we een activatiecampagne voor Financieel Voorwaarts, met als thema: "Wat zijn jouw dromen?". We stuurden klanten een gouden notitieboekje voor hun ambities en dromen, met boekenleggers van KR Advies. Alles over Financieel Voorwaarts was te vinden in een brochure. Deze campagne zette de conversie van bestaande klanten in z'n vooruit, wat een veelbelovende start van 2024 betekende voor KR Advies.




